LED techniek op drukbezochte locaties

Co-development

BEKIJK ALLE SDG'S

Opdrachtgever

Ocean Outdoor

Omvang

15 x 6 meter

Plaats

Emmen

Jaar van oplevering

2024

LED techniek wordt steeds vaker gebruikt op drukbezochte openbare plekken in de stad. Naast billboards langs de snelweg zie je tegenwoordig vaak LED techniek op drukbezochte locaties zoals op winkelpleinen en in drukke straten. Maar wat zijn nu de voordelen van interactieve LED schermen in de stad?

Interactieve LED techniek op de drukstbezochte locatie van Emmen

Emmen is dit jaar (2024) het feestelijke middelpunt van Koningsdag. Het hele land viert natuurlijk feest op deze dag, maar de Drentse stad krijgt de eer om de koning te mogen ontvangen. Het Raadhuisplein van Emmen zal dé plek worden waar de festiviteiten zich afspelen. Op dit plein, aan de wand van het Atlastheater, hangt sinds kort een gloednieuw interactief LED scherm, geplaatst door KITT Engineering.

Het plaatsingsproces

De afgelopen weken zijn de medewerkers van KITT Engineering druk in de weer geweest om het oude LED scherm te vervangen voor een gloednieuw model. Het oude scherm had zijn beste tijd wel gehad, dus was het tijd voor vernieuwing. Het gloednieuwe scherm, inclusief aansturing, bedrading en constructie, is binnen 10 dagen geplaatst. KITT Engineering heeft zich ontfermd over het gehele proces, dus ook het oude scherm is door onze medewerkers gedemonteerd.

Daarnaast hebben wij samen met onze vaste constructeurs van Smartsteel de constructie gecontroleerd en waar nodig aangepast. Zo hebben wij gegarandeerd dat het nieuwe scherm voldoet aan alle certificaten en veiligheidseisen. Vanuit de opdrachtgever hebben wij een deadline gekregen die op 1 april verliep. Wij konden de week ervoor echter al bevestigen dat het nieuwe interactieve LED scherm in de stad gebruikt kon worden.

Ook in Emmen maken ze gebruik van LED techniek op drukbezochte locaties

De voordelen van interactieve LED schermen in de stad

Interactieve LED schermen in de stad hebben veel voordelen voor verschillende partijen. Niet voor niets maken steeds meer reclameaanbieders gebruik van interactieve LED techniek op drukbezochte locaties. De mooiste voordelen hiervan zijn misschien wel Times Square in New York en Piccadilly Circus in Londen. De mogelijkheden met een interactief LED scherm in de stad zijn eindeloos.

LED techniek op drukbezochte locaties zoals Piccadilly Circus

Geweldige reclamemogelijkheden voor landelijke en lokale ondernemingen

Allereerst biedt LED techniek op drukbezochte locaties een geweldige kans voor plaatselijke en landelijke ondernemingen. Net als bij LED uitingen voor snelwegreclame zijn advertenties op drukbezochte plekken natuurlijk zeer gunstig. Advertenties op interactieve LED schermen in de stad worden dagelijks door duizenden mensen gezien. In het geval van het LED scherm in Emmen wordt deze dagelijks gezien door bezoekers van dierentuin Wildlands, het Atlastheater en het winkelpubliek. Voor bedrijven is het natuurlijk geweldig dat al deze mensen zien wat je te vertellen hebt.

Ocean, de opdrachtgever voor dit project, vindt het belangrijk dat schermen niet alleen een waarde voor bedrijven hebben. Daarom bieden zij digitale kunstenaars de mogelijkheid om hun kunst op deze LED schermen te plaatsen. Deze kunstenaars wordt hiermee een podium geboden om hun werk landelijk, op verschillende schermen in alle grote steden, te tonen.

LED techniek op drukbezochte locaties zorgt voor naamsbekendheid onder digitale kunstenaars

Interactieve LED techniek stimuleert verbinding

Het unieke aan de LED schermen van KITT Engineering is dat deze interactief zijn. Ook de LED schermen in de stad zijn voorzien van een AR toepassingsmogelijkheid. De content die op de schermen wordt getoond kan hierdoor reageren op de bewegingen van kijkers.

Veel winkelcentra maken al gebruik van een interactief LED scherm van KITT Engineering. Deze unieke LED toepassing kan echter ook in de buitenlucht worden gebruikt, zoals in Emmen dus gaat gebeuren. Aan de hand van een camera die gekoppeld staat aan het scherm, kunnen mensen op het plein voor het scherm communiceren met hetgeen zij zien. Met Dierendag lopen er digitaal bijvoorbeeld tientallen dieren rond op het plein, die allemaal aan de kant gaan als jij eropaf loopt.

Ook kan de techniek gebruikt worden om interactieve reclames te draaien. Zo heeft de Efteling onlangs een campagne gelanceerd waarbij er automatisch tekstballonnetjes verschijnen boven de hoofden van het langslopende publiek. In deze tekstballonnetjes staan ludieke teksten zoals “jij bent een sprookje”, die dan weer reactie onder het publiek uitlokken.

Live evenementen zoals Koningsdag op grote schaal uitzenden

Tenslotte worden de interactieve schermen in de stad gebruikt om grote evenementen live uit te zenden. Zo zal het gehele bezoek in Emmen van de koning op Koningsdag live worden getoond op het scherm. Zo hoeft niemand iets te missen van deze bijzondere gebeurtenis.

Daarnaast zou het zomaar kunnen dat de wedstrijden van het Nederlands Elftal deze zomer live worden uitgezonden op het scherm. Zeker als het team ver komt op het EK, is zo’n interactief LED scherm in de stad geweldig om duizenden mensen te vermaken.

LED techniek op drukbezochte locaties, een nuttige innovatie voor de samenleving

De huidige maatschappij is steeds meer afhankelijk van technologie. Vooral voor reclamedoeleinden zijn interactieve LED schermen in de stad essentieel. De schermen van KITT Engineering staan te boek als een zeer duurzame oplossing op het gebied van LED technologie. Daarom wordt onze techniek, inclusief de bijbehorende software, wereldwijd gebruikt voor verschillende toepassingen. LED techniek op drukbezochte locaties in de stad zijn nog maar het topje van de ijsberg.

IT’S ALL
ABOUT THE
QUESTION