KITT Engineering houdt zich niet alleen bezig met indoor LED uitingen. Ook onze outdoor oplossingen worden graag gebruikt door verschillende adverteerders en mediabedrijven. Samen met onze partner Ocean Outdoor plaatsen wij LED uitingen op reclamemasten door heel Nederland. In dit artikel leest u, aan de hand van ons meest recente project in Tiel, hoe wij snelwegreclame in Europa revolutioneren. Wij hebben op de reclamemast langs de A15 bij knooppunt Deil namelijk twee flitsende schermen mogen ophangen.
Snelwegreclame is een vorm van adverteren dat al sinds de bouw van de eerste snelwegen in Nederland wordt gedaan. Het is voor adverteerders namelijk zeer aantrekkelijk om een advertentie te draaien langs wegen waar dagelijks duizenden auto’s voorbijkomen. Zij zullen dan ook de enige zijn in Nederland die in hun handen wrijven wanneer er tijdens de spitsuren files staan. Hun advertenties worden dan namelijk nog beter bekeken door de duizenden automobilisten op de weg.
Veel reclamemasten zijn aangekleed met speciale reclamedoeken die voor een afgesproken tijd langs de weg hangen. Sommige doeken blijven enkele weken of zelfs maanden op dezelfde plek hangen. Dat kan beter, dachten wij, waarna we als één van de eersten aan de slag zijn gegaan met LED uitingen langs de weg. Deze LED uitingen zijn een innovatief alternatief voor reclamedoeken, waarmee veel tijd geld en middelen kan worden bespaard. De reclame-uitingen hoeven namelijk niet meer één op één te worden vervangen, maar kunnen gewoon digitaal worden verwisseld.
Als voorloper op het gebied van innovatieve LED oplossingen heeft KITT een flinke bak ervaring met het ontwikkelen van prachtige LED producten. Daarnaast heeft KITT alle expertise in huis om deze technologie overal op te kunnen hangen. De medewerkers van KITT zijn gecertificeerd om op enorme hoogtes te mogen werken. Het plaatsen van een LED scherm op een reclamemast langs de snelweg is dan ook geen probleem voor onze montageteams.
Een groot project zoals het project in Tiel gaat natuurlijk niet zonder enige obstakels. In dit geval ging het om twee hypermoderne LED schermen op de reclamemast langs de A15. Hiervoor is het vooraf erg belangrijk dat de constructie waarop het scherm wordt gemonteerd tot in de kleinste puntjes klopt. Onze externe staalconstructiepartner heeft deze constructies zeer nauwkeurig geplaatst.
Dit project was project, voornamelijk door de weersomstandigheden, geen makkelijke opgave. Werken op hoogte is natuurlijk niet zonder risico’s, zeker als de weersomstandigheden stormachtig zijn. Het bouwen van de constructie en het plaatsen van het LED scherm is daardoor enkele keren verplaatst. Gelukkig bestaat het team van KITT uit hardwerkende experts die begrip hebben voor deze situatie. Dankzij de flexibiliteit van onze medewerkers en die van onze constructiepartner hebben wij uiteindelijk een prachtig eindresultaat mogen afleveren. Het doel was om de volledige mast voor de feestdagen in 2023 af te krijgen, wat door de inzet van onze medewerkers gelukt is.
Als bedrijf hebben wij natuurlijk te maken met deadlines. Adverteerders hebben vaak voor het scherm is geplaatst namelijk al een tijdsslot op het scherm gereserveerd. Hierdoor is het essentieel dat de schermen draaien voordat de contracten met de adverteerders ingaan.
Toch is er één ding nog belangrijker voor ons, namelijk veiligheid. Ten aller tijden zorgen wij ervoor dat onze montage experts op een veilige manier te werk kunnen gaan. In situaties waarin het weer de werkzaamheden vertraagt, zorgt dit soms voor extra tijdsdruk. Onze experts zijn echter gewend om effectief op hoogte te werken. Zij houden hun hoofd koel en zorgen voor een snelle en veilige montage van de LED uitingen langs de snelweg.
Dat adverteren langs de snelweg nog altijd een effectieve vorm van marketingcommunicaties is, bewijzen de statistieken. Maar liefst 45% van de automobilisten kan zich één of meerdere advertenties herinneren die zij langs de weg hebben gezien. Daardoor blijft snelwegreclame de meest effectieve manier om uw product of dienst aan uw doelgroep te tonen. LED uitingen gaan hierin nog een stapje verder, hieronder leest u drie redenen waarom LED uitingen langs de snelweg dé upgrade zijn ten opzichte van reclamedoeken.
Allereerst zorgen LED schermen ervoor dat advertenties sneller aan het publiek kunnen worden getoond. Het toevoegen, weghalen of omwisselen van een advertentie op een LED scherm is namelijk secondewerk. Het één op één vervangen van een reclamedoek kost daarentegen 30 minuten of langer.
Ook kan er met een reclamedoek slechts één advertentie per zijde worden getoond. Adverteerders kiezen er daarom vaak voor om enkele weken op dezelfde plek te hangen. Het constant verwisselen van het doek kost natuurlijk veel te veel tijd en geld. LED uitingen langs de weg kunnen op één zijde echter 10 of meer advertenties per uur tonen. Hierdoor kunnen adverteerders hun advertenties makkelijker aan een reclamemast toevoegen of verplaatsen naar een andere locatie langs de weg.
Een LED scherm in plaats van een reclamedoek langs de snelweg gebruiken is daarnaast ook een stuk duurzamer. Zo is het scherm zelf op lange termijn duurzamer dan het constant produceren van nieuwe reclamedoeken. Hierbij komt ook nog eens het feit dat de uitstoot van het vervoeren, plaatsen en loshalen van de reclamedoeken wegvalt. Ondernemingen, zoals tegenwoordig eigenlijk alle bedrijven, die duurzaamheid hoog hebben staan kunnen daardoor zonder zorgen hun advertenties laten draaien. De merkidentiteit van de onderneming wordt op een prachtige manier getoond, waarbij de duurzame visie van het bedrijf in acht wordt genomen.
Bekijk hieronder een video waarin we laten zien hoe wij dit project hebben gerealiseerd!